Nasze przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.45 do 17.00.
Na życzenie rodziców (za dodatkową opłatą) dzieci mogą przebywać w przedszkolu codziennie do godziny 19.00.
Rytm każdego przedszkolnego dnia w „Naszej bajce” wyznaczają posiłki.
Między nimi przewidzieliśmy czas na zabawę, naukę i wszelkiego rodzaju działania z uwzględnieniem wieku dzieci, ich potrzeb i możliwości, bacząc na zasady ochrony zdrowia i higieny i mając na względzie pełną realizację podstawy programowej i założeń programowych naszej placówki.
Przed śniadaniem rezerwujemy czas na:
- Zabawy swobodne: konstrukcyjne, manualne, plastyczne, tematyczne, gry stolikowe, układanki , puzzle, oglądanie książek i ilustracji.
- Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
- Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
- Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
- Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
- Ruchowe ćwiczenia poranne.
Po śniadaniu – do obiadu planujemy czas na:
- Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela tj. aktywność intelektualną, rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności czytania i przygotowywanie do nabywania umiejętności pisania, edukację matematyczną, wprowadzanie nowych treści i umiejętności ze wszystkich obszarów działalności edukacyjnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym /angielskim i niemieckim/.
- Swobodne zabawy dzieci a także prace porządkowe i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i podczas wycieczek.
- Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe kształtujące sprawność fizyczną – wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
- Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
- Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
- Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
- Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.
Po obiedzie – do podwieczorku mamy czas na:
- Relaksację i odpoczynek dzieci młodszych.
Pozostałe dzieci maja czas na:
- Zabawy ze śpiewem, ruchem, tańcem.
- Twórcze zajęcia plastyczne i teatralne.
- Czynności organizacyjne tj. przygotowanie miejsca pracy, sali zabaw, porządkowanie pomieszczeń po zajęciach .
- Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
- Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
- Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela tj. aktywność intelektualną, rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności czytania i przygotowywanie do nabywania umiejętności pisania, edukację matematyczną, wprowadzanie nowych treści i umiejętności ze wszystkich obszarów działalności edukacyjnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym /angielskim i niemieckim/.
- Swobodne zabawy dzieci a także prace porządkowe i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i podczas wycieczek.
- Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe kształtujące sprawność fizyczną – wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego.
- Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.
Po podwieczorku – aż do odbioru dzieci z przedszkola, czas przeznaczamy na:
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym /angielskim i niemieckim/.
- Swobodne zabawy dzieci a także prace porządkowe i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie.
- Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe kształtujące sprawność fizyczną – wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego.
- Działalność podejmowana przez dzieci samodzielnie tj. zabawy swobodne: konstrukcyjne, manualne, plastyczne, tematyczne, gry stolikowe, układanki , puzzle, oglądanie książek i ilustracji.
- Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.